پرش به مطلب اصلی

تگ‌های معنایی

تو HTML تگ‌هایی وجود داره که صرفاً برای یه کار خاص طراحی شدن و با دیدنشون میشه متوجه کاربردشون شد. به این تگ‌ها، تگ‌های معنایی گفته میشه که لیستی از اون‌ها رو به همراه توضیحات مختصری اینجا می‌بینید.

اطلاع

توصیه می‌کنم همزمان با خوندن این مطلب، صفحۀ دمو رو هم ببینید تا به صورت دیداری و کاربردی با مفاهیم آشنا بشید.

تگتوضیحاتلینک
headerمعمولاً تو بالاترین بخش صفحه یا المان مورد نظر قرار می‌گیره و تو اکثر مواقع شامل لوگو، nav و دکمه‌های Call-to-Action هست.مشاهده
navشامل لینک‌هایی به قسمت‌های مختلف صفحۀ اصلی یا سایت میشه.مشاهده
mainشامل محتوای اصلی سایت میشه و معمولاً بیشترین حجم از صفحه رو اشغال می‌کنه.مشاهده
asideشامل محتوایی غیر از محتوای اصلی میشه که نمیشه اون رو تو main قرار داد. به‌عنوان مثال تبلیغات یا لینک به قسمت‌های مختلف مقاله.مشاهده
footerمعمولاً تو پایین‌ترین بخش صفحه یا المان مورد نظر قرار می‌گیره و معمولاً شامل Copyright، توضیحات مختصری در مورد سایت و شخص یا گروه سازنده‌ست.مشاهده
articleبخشی از محتواست که کاملاً از بخش‌های دیگه مستقل هست به‌طوری که میشه اون رو به طور جداگانه استفاده یا منتشر کرد. به‌عنوان مثال میشه به مقاله‌ای از یک مجله یا پستی از یک وبلاگ اشاره کرد.مشاهده
sectionبخشی از محتوای اصلی سایت رو مشخص می‌کنه. معمولاً از این تگ برای ایجاد تمایز بین قسمت‌های مختلف استفاده میشه. معمولاً تو ابتدای هر بخش از Heading، یعنی تگ‌های h1 تا h6، استفاده میشه.مشاهده
detailsشامل بخشی از محتواست که کاربر می‌تونه در صورت نیاز اون رو نمایان یا پنهان کنه.مشاهده
summaryهمیشه داخل المان details استفاده میشه و باید شامل توضیحاتی درباره‌ی اون باشه.مشاهده

بیشتر بدانیم: